tisdag 15 mars 2011

Uppsnärjd i det blå

Jag avrundade precis kvällen med lite Dylan och keso. Skulle väl hellre varit Dylan och en flaska rött, men det är måndag och dessutom var jag snarare hungrig än törstig. Så den combon fick det bli.

Bland annat blev det Tangled up in blue med Bob. Som fick mig att tänka på Hellströms Uppsnärjd i det blå. Som i sin tur fick mig att tänka på Dunka mig gul och blå med Frida. Nej okej, det var först nu den ploppade upp i mitt övertrötta huvud. Men jag kom att tänka på Tomas Ledins låt Dina färger var blå. Och då kom jag väldigt sökt (till skillnad mot, allas vår, Peter Harryson) att tänka på sommaren.

Fan vad jag längtar!

Så nu gott folk, för första och sista gången blir det reklam i min blogg ;



(på tal om första och sista gången så sa en vän till familjen för länge sedan, efter att ha besökt ett proppfullt Gekås för första gången; "nu har jag iallafall varit på Ullared två gånger, första och sista"

Inga kommentarer: