måndag 17 december 2007

4 dagar kvar.

Brist på tid eller ren lathet. Jag låter det vara osagt, då jag tror att båda stämmer in ganska väl.

I vilket fall så har den här bloggen inte kännt någon förnyelse på några veckor. Mycket har hänt. Jag får härmed gå ut på REX, ett uteställe med 23 som åldersgräns. Okej, inte lika stort som körkort eller första (lagliga) jägermeisterinköpet. Men ändå. Dagen till min (och en herrans massa andras) ära började med en obduktion. En obduktion. Alltså ingen grisdissiketion eller grävande i någon groda. Framför oss låg en människa, eller åtminstonde skepnaden av en, om jag ska skvätta in oss på något filosofiskt sidospår.

Det var annorlunda, spännande och skrämmande. Vi var 6 stycken från klassen som fick bevittna hur obduktionsläkaren letade efter dödsorsaken i, den dagen tidigare fortfarande levande, människan. Tror jag lämnar det här då jag skulle kunna fylla ett halvt internetuniversum med tankar om de 3 timmarna...

Annars så har dagarna och tiden rullat på som sig bör. Snön och vintern har dock stannat upp och tycks ha förseglat norrland för ett bra tag framöver. Kan man bortse från hur mörkt och kallt det är så är det faktiskt ganska mysigt att slippa Borås decemberväder som oftare kräver paraply än pulka.

Om fyra dagar lyfter ett FlyNordicplan mot södern med en jullovslängtande och julbordstörstande student i.

Fridens
Dagens bild: Laos 2006

Inga kommentarer: