fredag 8 april 2011

Hurt

När det gäller det gamla gardet av artister så har jag mina perioder. Jag snöar lätt in på någon som jag lyssnar väldigt mycket på under ett par veckor, sedan byter jag tillbaka till någon annan. Senaste perioden har det varit mycket Sringsteen och Neil Young. Men nu på senare tid har det blivit mer och mer Johnny Cash. Jag kom nämligen att tänka på covern av Nine Inch Nail's Hurt. En låt han spelade in bara månader före han dog. Ni har såklart säkert hört den, enligt mig det bästa covern någonsin.



Första gången jag fastnade (kanske till och med hörde?) för Cash så satt jag i soffan hemma på Bergdalen. Jag gick i mellanstadiet skulle jag gissa. Förmodligen satt jag och drack ett glas oboy och käkade skogaholmslimpa med hushållsost. Dr Quinn var som brukligt på tvn vid den här tiden på dagen, och helt plötsligt så kom det en ännu coolare person än Sally(även om det på den tiden knappt var möjligt att tycka att någon var coolare än Sally) in i avsnittet. The man in black.

1 kommentar:

Therese sa...

dags för ett nytt inlägg kanske?:)